10 Kasım 2012 Cumartesi

İnternet Download Manager Full Sürüm İndir

Arkadaşlar aşağıdaki linkten internet download manageri indirebilirsiniz.Güncelleme yapmayın.Crackleri içindedir.
FATİH ÇETİN

9 Kasım 2012 Cuma

Büyük Önder Atatürk'ü anıyoruz


Bugün 10 Kasım. Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün aramızdan ayrılışının 74. yıldönümü. Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusunu özlemle ve minnetle anıyoruz.

Devletin zirvesi Atatürk'ün 74'üncü ölüm yıl dönümü dolayısıyla mesaj yayımladı. Gül mesajında 'Atatürk'ün vizyonuyla dünyanın saygısını kazandığını' söylerken, Erdoğan "89 yılda yaşanan badirelere rağmen, Cumhuriyet emin ellerde" dedi.
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk, ölümünün 74. yıl dönümünde törenlerle anılacak. Ankara'daki ilk tören sabah Anıtkabir'de düzenlenecek.
Büyük Önder'in 74 yıl önce ebediyete intikal ettiği saat 09.05'te Anıtkabir'e çelenk konularak, manevi huzurunda saygı duruşunda bulunulacak.
Devletin zirvesi, saat 9.05'te Anıtkabir'e çelenk koyarak, Atatürk'ün manevi huzurunda saygı duruşunda bulunacak.
Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan yardımcıları Arınç ve Bozdağ, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu'nca düzenlenen Atatürk'ü anma törenine katılacak.
Meclis Genel Kurul'unda ise, Atatürk'ün ölümünün 74. yılı nedeniyle gruplar adına konuşmalar yapılacak.
Devletin zirvesi de Atatürk'ün ölüm yıl dönümü dolayısıyla mesaj yayımladı.
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, ''Atatürk, ileri görüşlülüğü, barışçı kimliği, reformları, dünya gerçeklerini iyi bilmesi, diplomaside ve siyasetteki vizyonuyla dünyanın saygısını kazanmıştır, rahmetle anıyoruz" dedi.
'CUMHURİYET EMİN ELLERDE'
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Ulu Önder Atatürk'ün 'en büyük mirasım' dediği Cumhuriyet'in, 89 yıl boyunca yaşanan tüm badirelere rağmen dimdik ayakta olduğunu ve emin eller yönetiminde aydınlık bir geleceğe doğru özgüvenle ilerlediğini kaydetti.
'AÇTIĞI YOLDA YÜRÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ'
TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Türk milletinin, Büyük  Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün açtığı yolda yürümeye devam edeceğini ve 'Büyük Türkiye' idealine hayat vermek için azimle, inançla ve kararlılıkla çalışmasını sürdüreceğini bildirdi. 
'ATATÜRK İDEOLOJİ DEĞİL, ÇAĞI AŞMA YÜRÜYÜŞÜDÜR'
Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay da mesajında Ulu Önder'in öngörüsüne vurgu yaptı. Günay, mesajında ''Türkiye Cumhuriyeti'nin baş mimarı, büyük devlet adamı Mustafa Kemal Atatürk dünya görüşü, misyonu, vizyonu ve olağanüstü öngörüsü ile tüm insanlığa örnek olmuş, aradan geçen bunca zaman içinde fikirleri güncelliğini koruyan bir dünya lideridir. Atatürk bir ideoloji değil, bir uygarlık, çağı yakalama ve de aşma yürüyüşünün adıdır" ifadelerine yer verdi.

C# ile vize final hesaplama - FATİH ÇETİN

C# ile vize final hesaplama - FATİH ÇETİN

Viber ile iPhone’da Ücretsiz Görüşme


Hatırlarsanız geçtiğimiz günlerde Tango isiminde, iPhone’lar arasında FaceTime kullanmadan görüntülü görüşme imkanı tanıyan bir uygulamayı tanıtmıştık. Tango’nun çok popüler olmasının en büyük nedeni de, herhangi bir GSM operatörüne ihtiyaç duymadan, internet bağlantımız üzerinden görüntülü görüşme imkanı sunmasıydı. Diğer bir nedeni de herhangi bir kayıt gerektirmemesiydi.
İşte bugün tanıtacağımız Viber isimli uygulama da, Tango ile benzer bir mantıkla çalışıyo fakat sadece internet üzerinden sesli görüşme imkanı sunuyor. Aslında Viber, ana fonksiyonuyla Skype uygulamasına daha çok benziyor. Fakat Viber, Skype gibi herhangi bir kayıt gerektirmiyor ve de sadece iPhone’lar arasında konuşma imkanı sunuyor.
Uygulamayı ilk açtığımızda, ilk olarak “Bildirimler” (Push Notifications) için izin isteniyor. Bu izni veriyoruz, çünkü uygulama kapalı iken bizi birileri aradığında, “Bildirimler” sayesinde haberimiz oluyor.
 
Ardında “Continue” (Devam) seçeneğine tıklayıp telefon numaramızı gireceğimiz ekrana geçiyoruz. Fakat bu ekranda da bu sefer Adres Defterimize (Contacts) erişim izni isteniyor. Bu sayede Viber, diğer Viber kullanıcılarını otomatik olarak tespit edip Adres Defterimizde işaretliyor.
Adres Defterine erişim izni (OK) verdikten sonra da bu sefer kullanıcı adımız yerine geçecek telefon numaramızı girip yine “Continue” seçeneğine tıklıyoruz.
 
Viber, bu girdiğimiz numaranın bize ait olduğundan emin olmak için bize SMS yoluyla 4 basamaklı bir kod (Access Code) gönderiyor. (SMS mesajı bazen geç gelebiliyor.) SMS mesajında yazan bu kodu ekranda girdikten sonra da “Enter Viber” seçeneğine tıklayıp uygulamayı kullanmaya başlayabiliyoruz.
Uygulamanın, aynı iPhone’un kendi Telefon uygulamasına çok benzer bir arayüzü bulunuyor. Fakat Adres Defterinde (Contacts) fazladan Viber kullanıcıları işaretli olarak gözüküyor. Bu da yukarıda anlattığımız gibi Adres Defterlerindeki numaraların diğer Viber kullanıcıları ile karşılaştırılması sayesinde oluyor.
 
Yanında “Viber” ifadesi bulunan arkadaşlarımızı da yanında “Free Call” yazan numaralarından arıyoruz. Bu sayede görüşme VOIP şeklinde, yani internet üzerinden gerçekleşiyor. Viber kullanıcısı olmayan bir numarayı aradığımızda da uygulama kapanıp klasik Telefon uygulaması açılıyor. Bu durumda da klasik bir şekilde GSM operatörümüz üzerinden görüşmüş oluyoruz.
 

Önemli Noktalar

Uygulamanın basitçe nasıl kullanıldığını açıkladıktan sonra da biraz da temel ve önemli özelliklerinden bahsetmek istiyorum:
  • Görüşme internet bağlantısı üzerinden olmasına rağmen ses kalitesi ve bağlantı oldukça iyi. Bir arkadaşımla yaklaşık 13 dakika görüştük en ufak bir ses veya bağlantı kaybı yaşamadık. Konuşurken de ben 2Mbit bir Wi-Fi bağlantısı, o da yolda arabadayken 3G bağlantısı kullanıyordu.
  • Uygulama App Store’da ücretsiz (FREE) olarak yer alıyor. Görüşmeler ya da kullanım için de herhangi bir abonelik veya servis ücreti alınmıyor. Bir tek internet bağlantısı kullandığı için, diğer uygulamalarda internet bağlantısında nasıl ücretleniyorsanız (ya da ücretlendirilmiyorsanız) Viber’de de aynı şey geçerli oluyor.
  • Görüşme sırasında çok fazla veri trafiği olmuyor. 3G internet bağlantısı üzerinde 1 dakikalık görüşmede, aşağıdaki ekran görüntüsünde olduğu gibi yaklaşık 700KB.’lık bir veri trafiği olduğunu gözlemledim. Yani sınırsız ya da çok yüksek limitli data paketi bulunanlar bu uygulamayı rahatlıkla kullanabilirler. (Eğer bu tip uygulamaları EDGE/3G internet bağlantısı üzerinden kullanacaksanız, lütfen en az 1GB.’lık bir mobil internet paketiniz olduğundan emin olun.)
 
  • Uygulamanın aynı Skype’ta olduğu gibi iOS4 versiyonlu cihazlar için Multitasking desteği bulunuyor. Yani bir yandan Viber ile konuşurken, bir yandan da diğer uygulamaları kullanabiliyoruz. Tabii bu durumda, ekranın en üstünde kırmız renkli bir alan oluşuyor.
  • Uygulamanın içinden Viber kullanmayan numaralar da aranabiliyor. Bu durumda uygulama kapanıp klasik Telefon uygulamasına geçiliyor. Kullanıcıların bu noktada dikkatli olmaları gerekiyor. Bedava Viber ile görüştüklerini sanıp farkında olmadan normal Telefon görüşmesi yapıyor olabilirler.
  • Bu tip VOIP uygulamalarınn GSM operatörünüz ile bir ilgisi bulunmuyor.  Tüm görüşmeler internet üzerinden gerçekleşiyor. Yani internet hizmetini hangi servis sağlayıcıdan (Mobil İnternet, ADSL, Fiber, vs.) aldıysak, hizmet aldığımız firmanın internet kullanım tarifesi geçerli oluyor. Telefon numaramız sadece aynı uygulamayı kullanan diğer arkadaşlarımızın kolayca bulunması amacıyla kullanıcı adı olarak kullanılıyor.
  • Viber iPad ve iPod Touch’ta da çalışıyor. Fakat geliştiricileri bu uygulamayı esas iPhone için geliştirdiklerini ve diğer cihazlar için ciddi test etmediklerini belirtiyorlar. Bir de Android ve BlackBerry cihazlar için de uygulamayı geliştirdiklerini vurguluyorlar.
Bu aralar çok popüler olan ve 5 günde 1 milyon download‘u gören Viber uygulamasını, aşağıdaki linki kullanarak App Store’dan ücretsiz olarak indirebilirsiniz.
Güncelleme (07/12/2010) : Bazı kullanıcıların kafasında, Viber ile yapılan görüşmelerin GSM faturamıza telefon görüşmesi olarak yansıyacağına dair bazı şüpheler oluşmuş. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi uygulama sadece internet kullanıyor. Sırf bunu ispat için SIM kartımı çıkartıp sadece Wi-Fi ile internete bağlanıp Viber üzerinde görüşme yaptım ve aşağıdaki ekran görüntüsünü paylaştım.
Uygulamanın tanıtım videosuna da aşağıdaki youtube linkinden gözatabilirsiniz:


KAYNAK:  http://www.yazarkafe.com/icerik/234289/viber-ile-iphoneda-ucretsiz-gorusme.htm

Blogger Yayınlarını E-Kitap Haline Getirmek


E-kitap kullanımı yurdumuzda yaygın olmasa da blog okuyucularına bir çok avantaj sağlaması ile öne çıkıyor. Özellikle çevirim dışı ortamlarda sıkça bulunan okuyucular için tasarlanmış E-book hizmeti ile blog yazılarınızı PDF formatına dönüştürerek ziyaretçileriniz ile paylaşabilirsiniz. Bu sayede istedikleri içeriği indiren kullanıcılar internetten uzak kaldığı zamanlarda blog yazılarınızı takip edebilir. Bu avantajı fark eden tasarımcılar blog sahipleri için ideal uygulamalar geliştirmişler, E-Kitap haline getirici uygulamalar ile Blogger ile tasarlanmış sitelerinizi zahmetsizce PDF formatına çevirip kullanıcıların indirmesi için hazırlayabilirsiniz.

Blogger yayınlarını PDF formatına çevirmek için bir çok hazır sistem mevcut, ben sizlere en kullanışlı bulduklarımı paylaşacağım ve bir tanesinin çalışma mantağını açıklamaya çalışacağım zaten diğer hazır sistemlerde aynı mantıklı işlediği için rahatça PDF formatına getirilmiş bloglar oluşturabileceksiniz. Blogger E-Kitap Yapmak

Blog2book : SİTE ADRESİ

( Resimlerin Büyük Hallerini Görmek İçin Üzerine Tıklayınız ) 

Blogger Yayınlarını E-Kitap Haline Getirmek

Start Now! Sekmesine tıklayarak sisteme girişimizi yapıyoruz. 

Blogger Yayınlarını E-Book Haline Getirmek

Ardından gelen ekranın iki sıralı menüsü var. İlk boşluğu site adresiniz ile doldurarak yan taraftan Blogger seçeneğini işaretleyin. Alt Menü ise hangi yayınları e-kitap haline getirmek istediğiniz ile alakalı. Belli bir tarih aralığı belirleyebilirsiniz yada son yayınları tercih edebilirsiniz. Ben son on yayın seçeneği kullandım. 

 Blogger E-Book Yapmak

Sonraki adımda Google hesabınız ile giriş yapabilir yada giriş yapmadan sınırlı sürüm ile yolunuza devam edebilirsiniz, Get the post sekmesine tıklayarak diğer adıma geçiyoruz. 

Blogger E-Kitap Yapmak

Sistem size seçtiğiniz yayını doğrulamanızı istiyor, E-kitap haline getirmek istediğiniz yayınlar yanlarına tik koyularak belirlenmiş istediğinizi çıkarabilirsiniz. 

Blogger E-Kitap Oluşturmak

Ayarlamalar için bir ekran ile daha karşılaşacağız. Do not publish images seçeneğini resimleri kullanmak isteyip istemediğinizi soruyor, resimleri kullanmak istiyorsanız işaretlemeyin, Do not publish dates kısmı yazı içeriğinizde tarih gösterme seçeneği, tarihler görünsün istiyorsanız işaretlemeyin.  Title: Kitabınızın başlığı, Subtitle : alt başlık , Chose Cover sekmesiyle kitabınızın arka planını belirleyebilirsiniz. 

Blogger E-Book Yapmak

Cover Selector ekranının görünümü ben siyah olanı tercih ettim. 

Blogger E-Kitap Yapmak

Son ekran kitabımızın görünümünü bizler için sunuyor. Sağ üst köşeden save book for later seçeneği ile kitabınızı saklayabilir yada Download e-book sekmesi ile blogunuzun e-kitap halini indirebilirsiniz. 



KAYNAK: 
http://www.bloggerdersleri.com/2012/10/blogger-yayinlarini-e-kitap-haline.html#ixzz2BlJ0VL3J

Apple, Retina Ekranlı iPad Mini 2 Çıkaracak


Apple, Retina Ekranlı iPad Mini 2 Çıkaracak

iPad mini
Geçtiğimiz hafta cuma günü yurt dışında iPad mini‘yi satışa sunan Apple, tabletin yeni versiyonu üzerinde çalışmaya başladığı iddia ediliyor. Çinli kaynaklara göre Apple, şirketin donanım ortaklarından AU Optronics ile iPad mini 2′nin hazırlığı içinde. İddialara göre AU Optronics, 2048×1536 piksel çözünürlük sunan 7,9 inç Retina ekranları önümüzdeki yılın ikinci yarısından itibaren üretmeye başlayacak.
Böylece iPad mini 2, dördüncü jenerasyon iPad ile aynı ekran çözünürlüğüne sahip olacak. DoNews‘e göre ise iPad mini 2′nin ekran piksel yoğunluk değeri 497 ppi olacak. Ayrıca bazı kaynakların belirtiğine göre Apple, iPad mini 2′de Sharp’ın ekran teknolojisi IGZO’yu kullanacak.
Sharp’ın ekran teknolojisi IGZO (Indium Gallium Zinc Oxide), LCD ekranlara kıyasla çok daha ince yapıda ve daha yüksek çözünürlük için çok daha küçük piksellerin kullanılmasına ve yüksek tepkime hızlarına imkan sağlıyor. IGZO ekran teknolojisi güneş ışığı altında görünürlüğü artırıyor ve diğer akıllı telefonlara göre daha az ısınıyor. LCD ekranlara kıyasla da çok daha düşük enerji tüketimi sunuyor. iPad mini 2′nin önümüzdeki yılın dördüncü döneminden önce satışa sunulması beklenmiyor.

KAYNAK: http://www.yazarkafe.com/icerik/456662/apple-retina-ekranli-ipad-mini-2-cikaracak.htm

8 Kasım 2012 Perşembe

Dijital Bilgisayar Oyunları


Dijital oyun temelli öğrenme:
  • Nedir?
  • Neden farklı ve daha iyidir?
  • Nerelerde etkili olabilir
  • Nasıl oluşturulur ve kullanılır?

Bilgisayar oyunları, alternatif öğrenme aracı olarak başarılı ve akıl almaz şekilde farklı alan ve disiplinlerde kullanılmaktadır. Okullarda eğitim ve öğretim faaliyetlerinde, şirketlerde, askeri ve ekonomik alanda, ya da eğlence aracı olarak bilgisayar oyunlarının geniş şekilde kullanımına örnek olarak aşağıdakiler verilebilir (Prensky, 2001):

  • Okul öncesi çocuklar alfabeyi ve okumayı bilgisayar oyunları oynayarak öğrenmektedir.
  •  İlkokul öğrencileri, okulöncesi programından 6. Sınıf programına kadar olan konu alanlarını çoğunu bilgisayar oyunlarından öğrenmektedirler.
  • Bilgisayar oyunlarından biri olan satranç K-12 öğrencilerinin vazgeçilmez oyunlarından biridir. Satranç günümüzde okulöncesi ve sonrası öğrencileri için şiddetle tavsiye edilmekte, satranç kursları hızlı şekilde yayılmıştır.
  • Yazı yazma oyunları, piyasada en çok satılan oyunlar arasında yer almaktadır.
  • Lise öğrencilerin oynadıkları çevrimiçi multiplayer denilen oyunlar, çocukların birbirleri ile olan iletişimini güçlendirmektedir.
  • Siyasetçilerin SimSity oyununu oynayarak bir şehirde bulunan sağlık ve adalet sistemini anlamaya çalıştıkları günümüzde artık bilinmektedir.
  • Büyük şirketler, simülasyonlar yardımıyla insan kaynakları bölümümü ve petrol rafinelerinin nasıl yönetilmesi gerektiğini vb. öğrenmektedirler.  
  • Mühendisler, tüketici odaklı bilgisayar oyunları oynayarak bilgisayar destekli tasarım teknolojilerini öğrenmektedirler.
  • Askeri alanda, aday olan kişiler bilgisayar oyunu benzeri simülatörlerde gerçek savaş eğitimi almaktadırlar (tank sürme, helikopter ve savaş uçağı kullanma)
Oyun temelli öğrenme kökleri zaten geçmişte var olan bir olgu olarak, günümüzde bilgisayar teknolojilerinin hızlı şekilde yayılmasıyla popülaritesini daha çok arttırmıştır. Diğer bir değişle, “beşikten-mezara” kadar öğrenme olgusu, bilgisayar oyunlarıyla kendini daha çok göstermiştir. Ayrıca, birincil öğrenme aracı olarak bilgisayar ve video oyunları günümüzde bir çok ülkede yaygın olarak kullanılmaktadır. 

Sadece oynamak için değil, artık öğrenmek için

Dijital bilgisayar oyunlarına gelen en önemli eleştirilerden birisi oyunların sadece bir eğlence ve vakit geçirmek aracı olarak algılanmasıydı. Ancak, bu görüş günümüzde tamamen geçerliliğini yitirmiştir. İnsanları cezbeden ve yeni olan şey, bilgisayar oyunlarının artık birincil öğrenme aracı olarak her yerde kullanılmaya başlamasıdır. Zor olan konu alanlarının kolaylaştırılmasından, sosyal becerilerin artırılmasına, insan yönetiminden karışık finansal konuların anlaşılmasına kadar birçok konuda bilgisayar oyunları başlıca öğrenme aracı olarak yerini almıştır. 

Dijital bilgisayar oyunları, içsel motivasyonu sağlamada başarılı olmayan ve sıkıcı olan ancak öğrenilmesi zorunlu olan konularda, önemli rol oynamaktadır. Özellikle, öğretim olarak zorlanılan, çarpım tablosu, yazma, kelime öğrenimi, dil öğrenimi, telaffuz, formüller ve kurallar vb. konularda öğrencilerin yaşadıkları problemlere ve belli bir süre sonra can sıkıcı hale gelen yerlerde bilgisayar oyunları farklı bakış açısı sağlamaktadır. Özet olarak, bilgisayar oyunları:

  • Sıkıcı, çok teknik ve anlaşılması soyut olan konu ve materyallerin anlaşılmasında
  • Konu alanı olarak gerçekten öğrenilmesi zor olan yerlerde
  • Hedef kitleye ulaşmakta zorluk çekilen yerlerde
  •  Zor ve karmaşık görevlerde ve uzmanlık isteyen konularda
  •  Anlama sürecinin uzun zaman aldığı ve karmaşık olduğu yerlerde
  • Analiz ve sentez gerektiren yerlerde
  • Strateji geliştirilmesi gereken ve değerlendirme sürecinin yoğun olduğu yerlerde yaygın ve etkili şekilde kullanılmaktadır.

Dijital oyun-temelli öğrenmenin vaat ettikleri

  1. Motivasyon: Öğrenilmesi zor konu ve içeriklerin öğretilmesinde bilgisayar oyunları tam motivasyon sağlamaktadır. Çünkü, konu ve içeriklerin çok zor olduğu yerlerde öğrenenler çok çabuk sıkılmakta, bu tür konular çok karmaşık gelmekte ve öğrenenlerin dikkatini çekmek gerekmektedir.
  2. Bir araya gelen eğitimcilerin, öğretmenlerin, konu alanı uzmanlarının ve oyun tasarımcılarının beraber çalışması sonucu oluşan bilgisayar oyunları öğretimi radikal olarak değiştirmekte, milyonlarca öğrencinin öğretimle ilgili davranış değişikliğini oluşturmak mümkün olmaktadır. Diğer taraftan, eğitimsel bilgisayar oyunları pisayada bir kazanım aracı olarak görülmekte, binlerce şirket eğitsel oyun alanında uğraşmaktadır.
  3. Günümüzde, eğitsel oyun oynama bir eğlence olmaktan çıkarak, eğitim ve öğretim faaliyetlerine direk olarak entegre edilmeye çalışılan bir olgu olarak algılanmaktadır. Bu bağlamada, eğitimsel oyun algısı bir fenomenin olarak görülmekte, “en çok satan eğitsel oyun”, “en çok oynanan eğitsel oyun” vb. kavramlar dijital bilgisayar oyunları içinde başlamış ve bu tür eğitsel oyunları takip eden kişilerin sayısı milyonları bulmuştur. Öğretimin etkili şekilde gerçekleştirilmesi için, öğrenenin kendi deneyimlerini kullanabildiği, aynı zamanda eğlence ve interaktiflik özelliğinin de düşünüldüğü dijital oyunlar büyük etki oluşturmaktadır.
  4. Teknolojinin hızlı bir şekilde yayılma gösterdiği günümüz toplumunda, eğitsel oyunları göz ardı etmek olaya art niyetli bir yaklaşımın sergilendiği göstermektedir. Oyun temelli öğrenmenin ön planda tutulduğu bilgisayar oyunlarının geleceği tüm dünyada kendini kabul ettirmiştir.
  5. Eğitsel bilgisayar oyunlarının öğretimsel aktivitelerde kullanılmaya başlaması, rekabetçi duygunun da ön plana çıkmasını sağlamıştır. Öğrenenler hangi bilgisayar oyunun ne içerdiğini, nasıl oynandığını, eğitimsel olarak ne içerdiğini değerlendirmekte, görüşlerini formlarda, sosyal medyada paylaşmakta, bu da ister istemez eğitsel oyun hazırlayan şirketlerin göz önüne alması gereken olgu olarak durmaktadır. Oynama özelliği, yaratıcılık ve eğitimsel içerik gibi fonksiyonel özellikler bir kullanıcının eğitsel bilgisayar oyunu seçerken göz önünde bulundurduğu özelliklerden olmuştur.
  6. Teknolojinin doğru kullanımı olgusu göz önünde bulundurulduğunda, bilgisayar ve internet oyunlarının doğru şekilde ve yerinde kullandırılması ve eğitim ve öğretim faaliyetlerine doğru şekilde entegre edilmesi istenen sonuçları görmeye yarayacaktır. Burada geliştirilmeye çalışılan argüman, oyunların oluşturduğu “bağımlılığın” doğru şekilde kontrol mekanizması geliştirilerek ve öğrencilerin konuya olan ilgisini çekerek kolay şekilde ortadan kaldırabileceğidir.

Kaynaklar
Prensky, M. (2001). Digital Game-based Learning. McGraw Hill- New York.