9 Kasım 2012 Cuma

Apple, Retina Ekranlı iPad Mini 2 Çıkaracak


Apple, Retina Ekranlı iPad Mini 2 Çıkaracak

iPad mini
Geçtiğimiz hafta cuma günü yurt dışında iPad mini‘yi satışa sunan Apple, tabletin yeni versiyonu üzerinde çalışmaya başladığı iddia ediliyor. Çinli kaynaklara göre Apple, şirketin donanım ortaklarından AU Optronics ile iPad mini 2′nin hazırlığı içinde. İddialara göre AU Optronics, 2048×1536 piksel çözünürlük sunan 7,9 inç Retina ekranları önümüzdeki yılın ikinci yarısından itibaren üretmeye başlayacak.
Böylece iPad mini 2, dördüncü jenerasyon iPad ile aynı ekran çözünürlüğüne sahip olacak. DoNews‘e göre ise iPad mini 2′nin ekran piksel yoğunluk değeri 497 ppi olacak. Ayrıca bazı kaynakların belirtiğine göre Apple, iPad mini 2′de Sharp’ın ekran teknolojisi IGZO’yu kullanacak.
Sharp’ın ekran teknolojisi IGZO (Indium Gallium Zinc Oxide), LCD ekranlara kıyasla çok daha ince yapıda ve daha yüksek çözünürlük için çok daha küçük piksellerin kullanılmasına ve yüksek tepkime hızlarına imkan sağlıyor. IGZO ekran teknolojisi güneş ışığı altında görünürlüğü artırıyor ve diğer akıllı telefonlara göre daha az ısınıyor. LCD ekranlara kıyasla da çok daha düşük enerji tüketimi sunuyor. iPad mini 2′nin önümüzdeki yılın dördüncü döneminden önce satışa sunulması beklenmiyor.

KAYNAK: http://www.yazarkafe.com/icerik/456662/apple-retina-ekranli-ipad-mini-2-cikaracak.htm

8 Kasım 2012 Perşembe

Dijital Bilgisayar Oyunları


Dijital oyun temelli öğrenme:
  • Nedir?
  • Neden farklı ve daha iyidir?
  • Nerelerde etkili olabilir
  • Nasıl oluşturulur ve kullanılır?

Bilgisayar oyunları, alternatif öğrenme aracı olarak başarılı ve akıl almaz şekilde farklı alan ve disiplinlerde kullanılmaktadır. Okullarda eğitim ve öğretim faaliyetlerinde, şirketlerde, askeri ve ekonomik alanda, ya da eğlence aracı olarak bilgisayar oyunlarının geniş şekilde kullanımına örnek olarak aşağıdakiler verilebilir (Prensky, 2001):

  • Okul öncesi çocuklar alfabeyi ve okumayı bilgisayar oyunları oynayarak öğrenmektedir.
  •  İlkokul öğrencileri, okulöncesi programından 6. Sınıf programına kadar olan konu alanlarını çoğunu bilgisayar oyunlarından öğrenmektedirler.
  • Bilgisayar oyunlarından biri olan satranç K-12 öğrencilerinin vazgeçilmez oyunlarından biridir. Satranç günümüzde okulöncesi ve sonrası öğrencileri için şiddetle tavsiye edilmekte, satranç kursları hızlı şekilde yayılmıştır.
  • Yazı yazma oyunları, piyasada en çok satılan oyunlar arasında yer almaktadır.
  • Lise öğrencilerin oynadıkları çevrimiçi multiplayer denilen oyunlar, çocukların birbirleri ile olan iletişimini güçlendirmektedir.
  • Siyasetçilerin SimSity oyununu oynayarak bir şehirde bulunan sağlık ve adalet sistemini anlamaya çalıştıkları günümüzde artık bilinmektedir.
  • Büyük şirketler, simülasyonlar yardımıyla insan kaynakları bölümümü ve petrol rafinelerinin nasıl yönetilmesi gerektiğini vb. öğrenmektedirler.  
  • Mühendisler, tüketici odaklı bilgisayar oyunları oynayarak bilgisayar destekli tasarım teknolojilerini öğrenmektedirler.
  • Askeri alanda, aday olan kişiler bilgisayar oyunu benzeri simülatörlerde gerçek savaş eğitimi almaktadırlar (tank sürme, helikopter ve savaş uçağı kullanma)
Oyun temelli öğrenme kökleri zaten geçmişte var olan bir olgu olarak, günümüzde bilgisayar teknolojilerinin hızlı şekilde yayılmasıyla popülaritesini daha çok arttırmıştır. Diğer bir değişle, “beşikten-mezara” kadar öğrenme olgusu, bilgisayar oyunlarıyla kendini daha çok göstermiştir. Ayrıca, birincil öğrenme aracı olarak bilgisayar ve video oyunları günümüzde bir çok ülkede yaygın olarak kullanılmaktadır. 

Sadece oynamak için değil, artık öğrenmek için

Dijital bilgisayar oyunlarına gelen en önemli eleştirilerden birisi oyunların sadece bir eğlence ve vakit geçirmek aracı olarak algılanmasıydı. Ancak, bu görüş günümüzde tamamen geçerliliğini yitirmiştir. İnsanları cezbeden ve yeni olan şey, bilgisayar oyunlarının artık birincil öğrenme aracı olarak her yerde kullanılmaya başlamasıdır. Zor olan konu alanlarının kolaylaştırılmasından, sosyal becerilerin artırılmasına, insan yönetiminden karışık finansal konuların anlaşılmasına kadar birçok konuda bilgisayar oyunları başlıca öğrenme aracı olarak yerini almıştır. 

Dijital bilgisayar oyunları, içsel motivasyonu sağlamada başarılı olmayan ve sıkıcı olan ancak öğrenilmesi zorunlu olan konularda, önemli rol oynamaktadır. Özellikle, öğretim olarak zorlanılan, çarpım tablosu, yazma, kelime öğrenimi, dil öğrenimi, telaffuz, formüller ve kurallar vb. konularda öğrencilerin yaşadıkları problemlere ve belli bir süre sonra can sıkıcı hale gelen yerlerde bilgisayar oyunları farklı bakış açısı sağlamaktadır. Özet olarak, bilgisayar oyunları:

  • Sıkıcı, çok teknik ve anlaşılması soyut olan konu ve materyallerin anlaşılmasında
  • Konu alanı olarak gerçekten öğrenilmesi zor olan yerlerde
  • Hedef kitleye ulaşmakta zorluk çekilen yerlerde
  •  Zor ve karmaşık görevlerde ve uzmanlık isteyen konularda
  •  Anlama sürecinin uzun zaman aldığı ve karmaşık olduğu yerlerde
  • Analiz ve sentez gerektiren yerlerde
  • Strateji geliştirilmesi gereken ve değerlendirme sürecinin yoğun olduğu yerlerde yaygın ve etkili şekilde kullanılmaktadır.

Dijital oyun-temelli öğrenmenin vaat ettikleri

  1. Motivasyon: Öğrenilmesi zor konu ve içeriklerin öğretilmesinde bilgisayar oyunları tam motivasyon sağlamaktadır. Çünkü, konu ve içeriklerin çok zor olduğu yerlerde öğrenenler çok çabuk sıkılmakta, bu tür konular çok karmaşık gelmekte ve öğrenenlerin dikkatini çekmek gerekmektedir.
  2. Bir araya gelen eğitimcilerin, öğretmenlerin, konu alanı uzmanlarının ve oyun tasarımcılarının beraber çalışması sonucu oluşan bilgisayar oyunları öğretimi radikal olarak değiştirmekte, milyonlarca öğrencinin öğretimle ilgili davranış değişikliğini oluşturmak mümkün olmaktadır. Diğer taraftan, eğitimsel bilgisayar oyunları pisayada bir kazanım aracı olarak görülmekte, binlerce şirket eğitsel oyun alanında uğraşmaktadır.
  3. Günümüzde, eğitsel oyun oynama bir eğlence olmaktan çıkarak, eğitim ve öğretim faaliyetlerine direk olarak entegre edilmeye çalışılan bir olgu olarak algılanmaktadır. Bu bağlamada, eğitimsel oyun algısı bir fenomenin olarak görülmekte, “en çok satan eğitsel oyun”, “en çok oynanan eğitsel oyun” vb. kavramlar dijital bilgisayar oyunları içinde başlamış ve bu tür eğitsel oyunları takip eden kişilerin sayısı milyonları bulmuştur. Öğretimin etkili şekilde gerçekleştirilmesi için, öğrenenin kendi deneyimlerini kullanabildiği, aynı zamanda eğlence ve interaktiflik özelliğinin de düşünüldüğü dijital oyunlar büyük etki oluşturmaktadır.
  4. Teknolojinin hızlı bir şekilde yayılma gösterdiği günümüz toplumunda, eğitsel oyunları göz ardı etmek olaya art niyetli bir yaklaşımın sergilendiği göstermektedir. Oyun temelli öğrenmenin ön planda tutulduğu bilgisayar oyunlarının geleceği tüm dünyada kendini kabul ettirmiştir.
  5. Eğitsel bilgisayar oyunlarının öğretimsel aktivitelerde kullanılmaya başlaması, rekabetçi duygunun da ön plana çıkmasını sağlamıştır. Öğrenenler hangi bilgisayar oyunun ne içerdiğini, nasıl oynandığını, eğitimsel olarak ne içerdiğini değerlendirmekte, görüşlerini formlarda, sosyal medyada paylaşmakta, bu da ister istemez eğitsel oyun hazırlayan şirketlerin göz önüne alması gereken olgu olarak durmaktadır. Oynama özelliği, yaratıcılık ve eğitimsel içerik gibi fonksiyonel özellikler bir kullanıcının eğitsel bilgisayar oyunu seçerken göz önünde bulundurduğu özelliklerden olmuştur.
  6. Teknolojinin doğru kullanımı olgusu göz önünde bulundurulduğunda, bilgisayar ve internet oyunlarının doğru şekilde ve yerinde kullandırılması ve eğitim ve öğretim faaliyetlerine doğru şekilde entegre edilmesi istenen sonuçları görmeye yarayacaktır. Burada geliştirilmeye çalışılan argüman, oyunların oluşturduğu “bağımlılığın” doğru şekilde kontrol mekanizması geliştirilerek ve öğrencilerin konuya olan ilgisini çekerek kolay şekilde ortadan kaldırabileceğidir.

Kaynaklar
Prensky, M. (2001). Digital Game-based Learning. McGraw Hill- New York.


İnternet kumarı ve pornografi: Toplumsal yozlaşmanın iki önemli örneği


İnternet günümüz toplumunun en büyük icadı olarak kabul edilmektedir. Sunduğu fırsatlar, yaşamı kolaylaştıran olgular İnternetin önemini her geçen zaman daha çok artırmıştır. Bu fırsatlar ve faydaların yanında internet kullanımının getirdiği riskler ve olumsuzluklar da aynı hızla artmıştır. Özellikle okul çağındaki çocuklar ve gençler için İnternet kullanımı bir tehdit oluşturmaktadır.
King(1999) interneti bir “anarşi” olarak tanımlamıştır. Aslında ilk düşünüldüğünde “anarşi” kelimesi ile İnternet arasında hemen bir ilişki kurmak zor görünmektedir. Ancak, İnternet’e kim sahip? İnternet’i kim kontrol ediyor? İnternet’i kullanan kişi ne yapıyor? Hangi ülkenin hukuksal ve siyasi bir İnternet kullanım politikası tam olarak var? soruları akla geldiğinde İnternet kullanımının kendi içinde bir “anarşi” oluşturduğunu söylemek çok zor olmamaktadır.
Günümüz dünyasında illegal olarak faaliyet gösteren ve kumar ve pornografi içerikli internet sitelerinin sayısı tam olarak bilinmemektedir. Durumun daha vahim tarafı, bu içeriklerle yüz yüze gelen insanların sayısı gün geçtikçe artmakta ve oluşturulmaya çalışılan kontrol mekanizmaları ise çok az ve yetersiz seviyede kalmaktadır. Ülkemizde de Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı altında 5651 sayılı yasanın 8. Maddesine göre faaliyete geçmiş olan http://www.ihbarweb.org.tr/  vb. çalışmalar daha çok artırılmalı ve İnternet kullanımına norm getirme çabaları daha çok desteklenmelidir.
İnternet kumarı
Normal insan anarşist insandır. Canı ne isterse onu yapmak ister. Komşusunun yönetilmesini isteyebilir. Ama kendisinin yönetilmesini asla istemez. Devlet görevlilerinden ve polislerden ölesiye korkar.
George Bernard Show
Amerika Birleşik Devletlerinde 1000’e yakın web sitesi gerçek parayla ve kredi kartlarıyla oynanan çevrimiçi kumar hizmeti vermektedir. İşin ilginç tarafı bu hizmetlerin çoğu illegal olarak verilmekte, dünyanın herhangi bir ucundaki birey bu hizmetlere İnternet aracığıyla kolay şekilde ulaşabilmektedir. Çevrimiçi kumar hizmeti sunan İnternet üzerindeki serverların birçoğu fiziksel olarak kanunla getirilmiş yaptırımların dışında kalmaktadır. İnternet kumarının tamamen yasaklanması konusu ise birçok defa gündeme gelmiş, bunun ise teknik olarak mümkün olmayacağı anlaşılmıştır. “Kendi ailesinden kredi kartı çalan çocukların İnternet’te kumar oynaması, ailesi eve gelmeden evdeki bilgisayardan İnternet kumarı oynayan ve daha sonra borçtan dolayı evin terk edilmesi, İnternet kumarının birçok çocuk ve yetişkin için bir oyun olarak algılanması, kumar oynamak için evden çıkmak zorunda olunmaması vb.” konular İnternet kumarının sebep olduğu psikolojik ve ruhsal yıkıntılarından sadece birkaçını gözler önüne sermektedir.

İnternet kumarı için gerekli olan tek şey geçerli bir kredi kartının olmasıdır. Özellikle yasal olan kumarhanelere çocuk ve gençlerin alınmaması, İnternet kumarını daha cazip hale getirmekte ve İnternet üzerinden indirilen kumar programları yardımıyla kumar oynama merakı çocuklar ve gençler arasında hızla yayılmaktadır. Çevrimiçi kumar sitelerinin reklamları internet’te girilen her yerde boy göstermekte, bu sitelere girilmesi için bir “tık”lama yeterli olmaktadır. Popüler arama motorlarında kullanılan “kumar”, “onlinekumar”, “casino”, “bahis”, “sanalkumar” vb. anahtar kelimeleri kullanılarak çok kolay şekilde ulaşılan İnternet kumar sitelerine üyelik için bir email adresi vermek yeterli olmakta, bu sitelerde kumarda nasıl kazanılacağı vb. bilgiler ayrıntılı şekilde anlatılmaktadır.
İnternet kumar sitelerinin sunduğu deneyim ve özenti en yüksek seviyede tutulmaktadır. İleri teknoloji ile hazırlanan grafik ve ses öğeleri bireyi hemen kendi içine çekmekte, kullanımındaki kolaylık ve rahatlık gerçeğe çok yakın yapılmış materyalle birleşince klasik olarak oynan kumardan farklı bir ortam oluşmamaktadır. İnternet kumarının en “dehşet veren” yönü, internet kumarı oynayan kişinin bu işi ne kadar ve hangi sıklıkla yaptığının ve arkadaşlarının ve ailesinin de bu olayı ne kadar süredir bilmediğinin getirdiği davranışsal problemlerdir. 
İnternet kumarının yasal ya da yasal olmayan yönü hala tam olarak cevaplanmamış bir sorudur. İnternet kumarının getirdiği bağımlılık ve bireyde oluşturduğu zihinsel ve psikolojik problemler ise artık herkes tarafından kabul edilmiş bir gerçektir. İnternet teknolojisinin sağladığı faydalar ile İnternet’in ortaya koyduğu “anarşik” yön arasında kesin ve belirgin bir çizginin konulması çocuklarımızı İnternet’in barındırdığı potansiyel risklerden daha iyi koruyacaktır.
İnternet pornografisi
Literatür çoğunlukla çocuk sahibi olma konusunda değil seks konusunda konuşur; gerçek yaşam ise konuşulanın tam aksidir.
David Lodge
Pornografi çok tartışılan bir konudur. Bazı insanlar pornografiyi kendilerine özel erotik cinsel yaşamlarına ek bir olgu olarak görürken, diğer kesim ise pornografiyi kadına yapılmış bir ahlaksızlık ve hiçbir sosyal değeri olmayan bir kavram olarak ortaya koymaktadırlar. Her iki görüşte mevcut şekilde günümüzde devam ededursun, asıl olan konu pornografinin artık İnternet aracılığı ile çok hızlı ve büyük bir şekilde geliştiği ve dükkânlarda olmayan içerik ve yoğunluğun artık İnternet ortamında var olduğu gerçeğidir. Toplumu bekleyen asıl tehlike İnternet pornografisinin önü alınmayacak şekilde geliştiği, ve bu gelişime paralel olarak pornografik içeriklerin “ulaşım”, “ekonomik”, “gizlilik” yönünden çok büyük problemler oluşturduğudur. Diğer bir değişle, uygunsuz içeriklere çok kısa ve kolay şekilde ulaşılmakta, bunu yaparken çoğu zaman içeriklere ulaşmak için herhangi bir bedel ödenmemekte ve bu iş çoğu zaman başkasının haberi olmadan ve özellikle çocuklar yönünden aileden gizli şekildeyapılmaktadır. 
Pornografik içerikli İnternet sitelerinin sayısının sayılamayacak kadar çok olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bu hizmeti veren İnternet sitelerinin çoğu farklı şekillerde isimler barındırmakta, bu çoğu zaman kullanıcıyı yanıltmakta ve esas içerik ise “çocuk pornografisi” ya da “hayvan pornografisi” vb. şekilde daha vahim sonuçlara yol açmaktadır. Çocuk pornografisi dünyadaki tüm ülkelerde yasal olarak suçtur. Suç olması, pornografik içerikli tüm İnternet sitelerinin düzenli şekilde kontrol ediliyor anlamına gelmemektedir. İnternet’e bağlantısı olan herhangi bir birey herhangi bir kontrol ya da kısıtlama olmadan pornografik içerikli sitelerin birçoğunu ücretsiz olarak ziyaret edebilmektedir.
Çevrimiçi internet pornografisinin en yeni akımlarından birisi “amatör pornografidir”. Bireyler kendi bireysel fotoğraflarını ve videolarını çekmekte, programlar yardımıyla düzenlemekte ve İnternet aracılığıyla yayınlamaktadır. Yayınlanan bu fotoğraf ve videolara tüm dünyada herhangi bir engel olmadan ulaşılabilmektedir. Aslında, bu yeni akım ile ortaya çıkmaya başlayan şey pornografinin bir meşru zemine oturtulma çabalarının daha ön plana çıktığıdır.  Ancak unutulmaması gereken nokta, internet pornografisi için kullanılan grupların ve forumların hemen hemen hepsinin denetimsiz olduğu ve yasal olmadığı gerçeğidir. Bu açıdan, özellikle bu forum ya da sitelerin içerdiği tehlike hem psikolojik hem de bağımlılık yönünden çocuklar ve gençler için çok vahim düzeylere ulaşmaktadır. 
İnternet pornografisi ile sunulmaya çalışılan olgu, geleneksel olarak görülmesi imkansız ya da ulaşılması çok zor resim ve videolara internet aracılığı ile çok hızlı şekilde ulaşılması ve bunu yaparken de yazılı materyaller için geçerli olan telif hakları da göz ardı edilmesidir. İnternet pornografisinin oluşturduğu diğer bir tehlike de özellikler gençler ve çocuklar için büyük problem oluşturan cinsel sapıklık ve bağımlılıktır. Bireyin öbür boyunca yüz yüze gelmeyeceği içeriği bir tıklamayla ulaşması kontrol edilemez psikolojik problemlere neden olmakta ve çoğu zaman da tedavi edilememektedir. 
Günümüz tüketim toplumunda, İnternet pornografisi ile mücadelede en iyi yöntem geliştirilen yazılım programları ve filtreleme araçlarıdır. Bu tür yazılım programları ve filtreleme araçları birçok ülkede internet hizmeti veren kurumlar tarafından ücretsiz olarak sağlanmakta ve her bir bilgisayara kurularak uygunsuz içerikleri sağlayan web sitelerinin görüntülenmesi engellenmektedir. 
Sonuç
İnternet kumarı ve pornografisine olan erişim düşünüldüğünde günümüz İnternet kullanımının yeni bir döneme girdiğini söylemek zor değildir. Bu yeni dönem içinde, İnternet bağlantısı bulunan her ev potansiyel bir kumarhane ya da porno dergileri satan bir dükkân konumuna gelmiştir. Bu gelişmeler günümüzde kabul görmeye çoktan başlamıştır. Gelecek nesiller kendilerini her türlü bilgi kaynağına daha hızlı ve kolay bir şekilde erişebilecek bir ortamda bulacaklardır. Bu gelişme, her bir bireyin çok küçük yaşlardan itibaren genelde teknoloji özelde ise internet kullanımı konusunda eğitilmesini, bilinçlendirilmesini ve gelebilecek muhtemel zararlardan korunmasını gerektirecektir.  Diğer türlü, bireysel olarak başlayan sosyal ve psikolojik problemlerin toplumu sarması kaçınılmazdır. 
Kaynakça
CNN financial network online news bites. Justice Calls Online Gambling Bill Unenforceable. (2008 June 19). ET Cable News Network, Inc. Online document: http://www.cnnfn.com/digitaljam/newsbytes/113522.html#top
King, S. A.(1999) .Internet Gambling and Pornography: Illustrative Examples of the Psychological Consequences of Communication Anarchy. CyberPsychology & Behavior2(3),  175-193.

Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı


1. EĞİTİMDE MATERYAL KULLANIMI
Eğitimde materyal kullanımı neden önemlidir?
Hepimizin bildiği gibi geleneksel eğitim öğretmen merkezlidir. Öğretmen anlatır, öğrenci anlar (en azından anlamış gibi yapar).
Öğretmen aynı anda çok sayıda kişiye bilgi aktarmaya çalışır.
Belki çoğu zaman öğretici ile öğrenen farklı şeyler algıladılar.
Eğiticiler, öğrencilere neyi nasıl anlatacağım diye hep düşünüp durdular
Çoğunlukla sözlü anlatımla yetinilirdi
Yalnızca sözlü anlatımlarda
alıcının dikkati kısa sürede dağılır
Bazen soru-cevap tekniği kullanılır. Ancak öğrenenlerin dikkatini çekmek ve aktarılmak istenenin hedefe ulaşmasını sağlamak için bunlar yeterli olmadığından materyaller kullanılmaya başlanmıştır ki eğitimde verimliliğe katkısı büyük olmuştur
2. MATERYALLER NEDEN KULLANILIR?
Çoklu öğrenme ortamı sağlarlar.
Öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçlarını karşılamada yardımcı olur.
Dikkat çekerler.
Hatırlamayı kolaylaştırırlar.
3. EĞİTİMDE SUNU VE POWERPOİNT KULLANIMI
Eğitimde kullanılan birçok materyal çeşidi vardır. Bunların içinde belki de günümüzde en yaygın ve etkili olan, aynı zamanda sadece derslerde değil her türlü alanda başvurulan yöntem sunular ve bunlardan biri olan powerpoint programı ile hazırlanmış slayt gösterileridir.
Derse / konuya karşı ilginin uyanması ve sürdürülmesi anlamındaki güdülemeyi dersin başlarında yapmak önemlidir. Bunun için de powerpoint kullanımı oldukça büyük bir kolaylık sağlar.

4. POWERPOİNT KULLANIMININ GETİRDİĞİ KOLAYLIKLAR
Farklı zamanlarda birbiriyle tutarlı içeriğin sunulmasını sağlar.
Tekrar kullanılabilirler.
İçeriği basitleştirir.
Yeni konuları tanıtmak, ön bilgileri vermek ve ilgi uyandırmak için kullanılırlar.
Sürecin aşamalar halinde öğretilmesine yardımcı olurlar.
Küçük ve büyük grup eğitimleri için kullanılırlar.
Kolaylıkla taşınır ve saklanırlar.
Çoğaltılabilir ve güncellenebilirler.
Detaylandırılacak ana noktalarla ilgili basit ifadeler yansıtılabilir.
Yansıtma süresi öğrencilerin algılama hızına ve uygulanan öğretim yöntemine göre ayarlanabilir.
KAYNAK

Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı

Baş Döndüren YouTube 2012 İstatistikleri


Her gün girip çeşitli videolar izlediğimiz ve son zamanlarda yaygınlaşan canlı yayınları ile internet devi YouTube bu kadar videoyu nerede saklıyor ? ne kadar video yükleniyor ? ve ne kadar izleniyor ?
Bunun gibi birçok soru komik video izlemekten öte internet ile daha yakından alakalı kişilerin çoğu zaman merak ettiği konudur. Google’ın gözde servislerinden biri olan YouTube’a dair güncel bilgileri gördüğümüzde bizim kullandığımız ve bize çok görünen megabyte’lar, gigabyte’lar YouTube için denizde kum sayılıyor. Gigabyte’tan sonra gelen terabyte’tı da geçiyorum, petabyte, eksabyte, zettabyte ve yottabyte gibi birimlerin Youtube için oluşturulduğu düşüncesindeyim. Bu birimleri daha önce duymayanlar ayrıntılı bilgi için Vikipedi sayfasını ziyaret edebilirler.
Öğrenmek istediğimiz sorular arasında ilk sırada yer alan “Youtube bu kadar videoyu nerede saklıyor ?” sorusunun cevabı için; Youtube bir Google servisi olduğundan yüklenen videolar Google Data Center’da barındırılmaktadır. Merak edenler için hiç bir masraftan kaçınmadık ve Google Data Center’da sizler için sanal tur düzenledik :))
Bu sanal turun bir de harika videosu var.


KAYNAK: http://www.ercangulcay.com/genel/bas-donduren-youtube-2012-istatistikleri.html

Scratch programı ile yaptığım animasyon



İdam mahkumu adlı animasyonu indirip izleyebilirsiniz.Ama Scratch programını kurmanız gereklidir.Aşağıdaki linklerden işletim sisteminizi seçip indirin.

RAR DOSYASI LİNKİ: SCRATCH PROJESİ

BU DOSYADA PROJEDE KULLANILAN RESİMLERİ VE SCRATCH PROJESİNİ GÖREBİLİRSİNİZ.

Scratch 1.4 Download

scratch-Mac.png
Scratch Installer For Mac OS X
Compatible with Mac OSX 10.4 or later
scratch-WIN.png
Scratch Installer for Windows
Compatible with Windows 2000, XP, Vista, and 7
See below for additional Windows options
Scratch Installer for Debian / Ubuntu
Compatible with Ubuntu 12.04 when backports are enabled
See the Scratch on Linux page for more information
-->

Windows 8 Kurulumu Resimli Anlatımı


Adım adım Windows 8 Türkçe kurulumu

Win 8'i indirdiniz. Peki kurulumda nelerle karşılaşacaksınız? Adım adım Türkçe Win 8 kurulum rehberi


Windows 8 Release Preview (Yayın Önizleme) sürümünü indirdiniz... Yeni Windows 8'de neler yeni onu da artık biliyorsunuz.

ISO dosyasını indirdikten sonra, ister sanal bir makineyle kurulumu gerçekleştirebilir, isterseniz de Windows Disc Image Burner gibi bir yazılımla DVD veya USB'ye yazıp, kurulum aşamaları için galerimize göz atabilirsiniz. Yapmanız gereken, bu DVD ya da USB'nin, bilgisayarınızın ilk açılışında boot etmesini sağlamak... 

Şimdi hiç vakit kaybetmeden sizler için hazırladığımız "Adım adım Windows 8 Türkçe kurulum rehberine" göz atmaya başlayabilirsiniz...

Download: Windows 8 Release Preview ISO

Not: 
Eğer dilerseniz, Windows 8 Release Preview sürümünü USB bellek yardımıyla da kurma şansınız var. Windows 7 için hazırladığımız bu rehberdeki adımları, Windows 8 için de aynen uygulamanız yeterli. Windows'u USB'ye kurmak için yapmanız gerekenler...
KURULUM VİDEOSU