15 Kasım 2013 Cuma

Instagram'ı Sattığına Bin Pişman!


2012 yılında kurduğu Instagram’ı 1 milyar dolara Facebook’a satan Kevin Systrom eğer şirketi bugün elinde tutsaydı Instagram’ı 15 katı fazla fiyata satabilecekti.

Sadece 2 yıllık bir şirketten bahsediyoruz: Instagram… 2 yıl önce herhangi bir geliri olmayan şirket kısa sürede milyonlarca takipçiye ulaştı. Android cihazlar için uzun bir süre sürümü çıkmamasına ve sadece iPhone'larda kullanılmasına rağmen hızla yaygınlaşan Instagram sonunda Facebook'un da dikkatinden kaçmamış ve şirketin kurucusu Mark Zuckerberg, Systrom ile uzun bir pazarlığa oturmuş ve 1 milyar dolar karşılığında Instagram'ı bünyesine katmıştı.



O gün için gayet makul görülen 1 milyar dolar rakamı zaman geçtikçe eridi gitti; zira Instagram'ın büyüme potansiyeli Systrom'un beklentisinin de üzerinde oldu. Uzmanlar, 150 milyon aylık aktif kullanıcıya ulaşan Instagram'ın bugün satılması halinde 5 ila 15 milyar dolar arası bir değere sahip olacağına dikkat çekerken yatırımcı Eric Jackson konuyla ilgili şunları söyledi: "Systrom Instagram'ı fazla erken sattı ve buna bin pişman eminim; zira Instagram'ı bugün satsaydı Zuckerberg'den alacağı para katbekat fazla olurdu."

236 milyon aktif kullanıcıya sahip olan Twitter'ın ardından 150 milyon takipçiye sahip olan Instagram, Twitter'ın 30 milyar dolarlık piyasa değerinin yarısı olarak değerlendirildiğinde neredeyse 15 milyar dolarlık pazar payına ulaştığı göze çarpıyor.

Ezcool miniPAD Fiyatı ve Özellikleri


Tablet dünyasında yer  edinebilmek için sürekli olarak kendisini bu alanda yenileyen ve geliştiren Ezcool'un şık ve çok uygun fiyatlı yeni tableti Ezcool miniPAD'in fiyatına ve özelliklerine biraz değinelim.






Ezcool miniPAD'in en farklı yanı çok ince olması bu yönüyle tablet piyasasındaki emsallerinin bir adım önünde bulunan miniPAD, aşağıdaki görselde de tasvir edildiği gibi kurşun

14 Kasım 2013 Perşembe

Ciddi evlilik sitesi eÇift ile ilk tanışma heyecanını tadın



Ciddi evlilik sitesi eÇift ile doğru insanla karşılaşmak gerçek hayatta onunla karşılaşmaktan daha mı kolaydır bilinmez ama daha rahat olduğu açık. Öyle ki, evde pijamalarınızla dahi flört edebilirsiniz. Günün her saatinde evlilik sitesi üzerinden giriş yapıp, ekran başına geçip eÇiftprofilinize giriş yapabilirsiniz. Gelen hiçbir yeni mesajı ve eÇift üye önerilerinizi bekletmeden iletişim kurabilirsiniz. Evlilik sitesiile bu büyük bir kolaylıktır. eÇift ile zaman sıkıntısı yok, yer ve mekân sıkıntısı yok ve özel bir hazırlık da gerektirmiyor. Evlilik siteleri modern çağın modern tarzı olmaya devam edeceğe benziyor. Gerçek hayatta bir kafede veya yolda bazıları heyecandan iki kelimeyi bir araya getiremez. Beğendiği, hoşlandığı ve etkilendiği birine rastlasa da onu bir daha görmeme riskini göze alır fakat heyecanını yenip, tanışacak cesareti bulamaz. Sonra pişman olsa da bir şey değiştirmez. Tabii ki şunu da eklemek gerekir. Birinin kalkıp  bir erkeğe bir bayanla iletişim kurma dersi verirken ona özgüvenli olması konusunda nasihat etmesi gerçekte bu kadar da kolay değil. Özgüvenli olmak birçok inişli çıkışlı hayat tecrübesinden sonra edilen bir özelliktir. Hele ki karşınızdaki bayanla ne konuşacağınız hakkında hiçbir yol haritanız ve fikriniz yoksa kendinden emin ve özgüvenli bir şekilde bir tanışma ve sohbet gerçekleştireceğinizi nasıl düşünebilirsiniz! İşte özellikle böyle yapıda biri için evlilik siteleri adeta can simidi gibidir. Normalde panik olan biri evlilik sitesi ile ekran karşısında rahat ve özgüvenli olabilir. Neler yazacağını sağlıklı düşünebilir. Hoşlandığını, nelerden etkilendiğini belirtebilir. eÇift ile fotoğrafını gönderebilir, iltifatta bulunabilir. Yani büyük buluşmanın temelini yavaş yavaş atabilir. Heyecanına yenik düşmeden kendini ifade edebilir. eÇiftalanında lider konumda bulunan bir evliliksitesi olarak 3,5 milyon üyeye hizmet sunuyor. İnsanların mutluluğunu görev bilen bir motivasyonla eÇift sürekli hizmet anlayışını yeniliyor, yenilikçi ve bilimsel bir çalışma sergiliyor. Evlilik sitesi eÇift ile bir adım daha hayallere yaklaşmak güzel bir fırsat. Mutluluğu aramak için önce yüreğinizden gelen sesi dinleyin, çünkü kendinizi keşfetmek ve özelliklerinizin farkına varmak önemli adımlardır. Aşk her yaşta ve her zaman vardır. Onu ciddi evlilik sitesi eÇift ile bulmak da mümkün; kafede,  işte,  okulda da. Bu serüveni en güzel haliyle yaşamanız dileğiyle, çünkü ‘insanların yaşları onları aşktan koruyamaz ama aşk insanları bir noktaya kadar yaşlılıktan korur’ (Jeanne Moreau). Ciddi evlilik sitesi eÇift üyelerine iyi vakit geçirmeleri için seviyeli ve güvenli bir ortam garantiliyor. Tabi ki evlilik siteleri ise belli kriterlere göre seçilmelidir.

13 Kasım 2013 Çarşamba

Twitter’ın İsmi Smssy ya da Twittr Olabilirmiş


Halka arz yolculuğuna başlayan ve sosyal medyada olduğu kadar borsada da iddialı olduğunu gösteren Twitter‘ı aslında bugün çok farklı isimlerle anabilirdik. Zira Twitter “Twitter “olmadan önce Twitch, Friendstalker, Smssy ve Twittr gibi isimlerle piyasaya çıkmayı planlıyordu.

2006′da kurucusu Jack Dorsey’in “just setting up my twttr” tweet’iyle internet yolculuğuna başlayan Twitter için düşünülen bu isimleri yeni kitabı Hatching Twitter ‘da açıklayan Nick Bilton, bu isimler için çalışılan logoları da blog sayfasında paylaştı. Çoğunu Twitter kurucularınından Biz Stone’un tasarladığı logolar bugünkü Twitter’dan çok farklı görünümler içeriyor.



Twittr ve Smmsy için hazırlanan logoların daha renkli olduğu ve daha yumuşak hatlı yazı tiplerini içerdiği dikkat çekerken bu logo taslaklarında bir sosyal ağ konseptinden çok mesajlaşma uygulamalarına daha uygun bir tasarım anlayışı belirlenmiş gibi. Belki de sosyal ağın ilk çıkış amacının SMS’in yerine geçecek 140 karakterli mesajlardan oluşacak bir ağ yaratma olması tasarımcıları daha fazla mesajlaşma uygulamasını çağrıştıran, daha renkli ve daha hareketli bir logo yaratmaya itmiş olması muhtemel.

İsim alternatiflerinden biri olan Twitter için ise bugün alıştığımız mavi arka plan yerine yeşil bir arka plan kullanılmış olması dikkat çekiyor. Daha sonra Twitter kurucularının tüm bu alternatiflerden vazgeçip Twitter ismini ve mavi arka planlı logoyu seçmesiyle bugün benimsediğimiz Twitter oluşmuş.

Twitter, “Twitter” ismini almayıp Twitch, Friendstalker, Smssy ya da Twittr adını alsaydı sosyal ağlar arasındaki yeri nasıl olurdu bilinmez ancak isim ve logo seçiminin özellikle teknoloji ve internet şirketlerinin tanınmasında ve geleceğinde önemli bir yere sahip olduğu kesin.

Sizce Twitter “Twitter”ı seçerek doğru bir karar almış mı?

12 Kasım 2013 Salı

Foursquare'de İkinci Sıradayız


Türkiye, sosyal medya kullanımında Brezilya, Rusya, Endonezya, Hindistan ve İngiltere'yi geride bırakarak ABD'nin ardından ikinci sırada yer aldı.

İzmir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet Yakın , nüfusu 75 milyonu geçen Türkiye'nin sosyal medya kullanımında ikinciliğe yerleştiğini kaydetti.

İnternetin bu kadar yoğun bir şekilde kullanılmasının, Türkiye'de insanların yeni teknolojiye uyumunu yansıtması açısından önemli bir gösterge olduğunu ifade eden Yakın, Türkiye'de internet kullanımıyla ilgili şu bilgileri verdi:



" Türkiye İstatistik Kurumu Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması 2013 verilerine göre 16-74 yaş grubundaki tüm bireylerin yüzde 39,5'i interneti hemen her gün veya haftada en az bir defa kullandı. Aynı dönem ve yaş grubunda internet kullanan bireylerin arasında düzenli internet kullanım oranı ise yüzde 91,6 oldu. Financial Times'a göre Türkiye'de internet kullanıcısı sayısı 36 milyonun üzerinde. Webrazzi sitesinin aktardığı bilgilere göre ise Foursquare'da Türkiye, ABD'den sonra dünyada en çok check-in yapılan ikinci ülke. Türkiye böylelikle Brezilya, Rusya, Endonezya, Hindistan ve İngiltere gibi ülkeleri geride bırakmış oldu. Türkiye'nin internet popülasyonunun yüzde 31,10′u Twitter kullanıyor ve bu rakam da Türkiye'yi Twitter'da dünya birincisi yapıyor. Türkiye'nin Twitter kullanıcı sayısı ise 11 milyon 337 bin 505. Bu arada Türkiye'nin ardından 5 ülke Japonya, Hollanda, Venezuella, Filipinler ve İngiltere sıralanıyor ."

Yakın, internette gerek Türkçe gerekse yabancı dilde görsel ve yazılı veri sağlayan, var olan veriyi yöneten ülkelerin, gelecekte dünyada söz sahibi olacağını savunarak, şunları kaydetti:

" Bireylerin, kurumların, devletlerin vitrini artık internet. İnternet üzerinde karşılıklı iletişimle de doğan yapıdan dolayı içeriği yönlendiremediğiniz takdirde güvenliğinizin, ekonominizin zarar görmesi söz konusu. Türkiye'nin internet popülasyonunun yüzde 31,10'u Twitter kullanıyor ve bu rakam da Türkiye'yi Twitter'da dünya birincisi yapıyor. Bu durum, içerik sağlayıcılığı açısında Türkiye'nin gelecekte sözü geçen ülkelerden biri olacağının önemli bir göstergesi ."

Youtube kurucusu Google+ fanı değil!



Youtube kurucularından Jawed Karim, Youtube'ta Google+ hesabıyla yorum yapılmasını eleştirdi.
Youtube, Google tarafından satın alındıktan sonra içeriğinde değişikliklere gidildi. Google+ hesabıyla yorum sistemi bunlardan biri. Ama bu sistem bazı kişiler tarafından en kötü yorum sistemi olarak görülüyor. Youtube kurucularından Jawed Karim de tepkisini dile getirdi. Youtube'a 8 sene önce ilk videoyu yükleyen kişi olan Karim, Youtube hesabında yeni sistemle ilgili "Bir videoya yorum yapmak için niçin Google+ hesabına ihtiyacım olsun?" yorumunu yazdı.
İşin diğer ilginç yanı ise Jawed Karim'in bu yorumu yıllar sonra yapması. Zira Youtube hesabı ilk videoyu yüklemesinden bu yana aktif olmamış gözüküyor. Hack'lenip hack'lenmediği belirsiz. Sonuç olarak yorum sistemiyle ilgili bazı şikayetler ve eleştiriler var, Google'ın sistemde neler yapacağını da önümüzdeki günlerde göreceğiz. Haberde de bahsettiğimiz ilk Youtube videosunu sizlerle yeniden paylaşmak istedik. Video 13 milyon izlenmeye yaklaşmış. İyi seyirler.


11 Kasım 2013 Pazartesi

Apple, Artık Android'i Durduramıyor


Apple, cep telefonlarından sonra, tablet pazarında da Android cephesine göğüs geremiyor!

Cep telefonlarından sonra , tabletlerde de Apple'ı çok iyi günler beklemiyor olabilir. IHS ve IDC 'nin raporlarına göre tablet piyasasında dengeler tamamen değişti. Bir zamanlar en fazla tercih edilen tabletler iPad 'ler iken, artık kullanıcıların farklı boyutları ve düşük fiyatları ile Android'leri daha çok tercih ettikleri anlaşılıyor.

IDC'nin raporlarına göre, üçüncü çeyrekte tüm dünyada 47.6 milyon adet tablet satıldı. Geçen yılın aynı dönemine göre bu, yüzde 36.7 'lik bir artış demek.


Apple'ın tablet satışları 14.1 milyon adetle geçen yılki satış seviyesinde kaldı. Ancak pazar payı yüzde 11 oranında düştü. Çünkü artık Android çok daha fazla satılmaya başladı. Apple tablet pazarının yüzde 29.6'sına sahipken, bu rakam Apple'ın bugüne dek gördüğü en dip rakam olarak kayıtlara geçti.

Samsung tek başına Android tabletleri ile tablet pazarının yüzde 21 'ine sahipken, bu payın hızla artması da dikkat çekiyor. Samsung'un geçen yılki pazar payı ise sadece yüzde 12 idi. Samsung'un sattığı cihaz miktarı 9.7 milyonken, Asus tabletleri 3.5 milyon , Lenovo ise 2.3 milyon cihaz sattı. Öyle görünüyor ki, iOS tabletlerin tek üreticisi olan Apple artık karşısındaki birleşmiş Andoid cephesi karşısında daha fazla duramıyor.

Fakat, Apple sattığı az sayıda tabletten çok büyük oranda kar elde ederken, çoğu 250 doların altında fiyat etiketiyle satılan Android tabletlerin üreticileri düşük kar marjlarından çok şikayetçiler. Yine de Android ekosistemi, tablet piyasasında liderliğin ancak ucuz tabletlerle mümkün olacağını biliyor ve bu politikayı sürdüreceklerini tahmin etmek zor değil.