23 Mayıs 2014 Cuma
LINE ile sevdiklerinize ücretsiz internet hediye edin!
Dünyanın önde gelen mobil platformu LINE, 50MB ücretsiz internet olanağı sağlayarak kullanıcılarının iletişim olanaklarını artırmalarına ve birbirleriyle dayanışmalarına katkıda bulunuyor. Mesajlaşma, yüksek kalitede sesli ve görüntülü arama, sesli mesaj, fotoğraf ve lokasyon göndermeyi bir arada ve ücretsiz sunan LINE, kullanıcılarına 50 MB’lık interneti ücretsiz sunmakla kalmıyor, aynı
22 Mayıs 2014 Perşembe
Facebook Gizlilik Ayarlarında “Herkese Açık” Paylaşım Kuralını Değiştirdi
Facebook bugün varsayılan gizlilik ayarlarında değişiklik yaptığını duyurdu. Daha önceden durum güncellemeleri varsayılan olarak “herkese açık” paylaşılırken bu değişiklikle birlikte “arkadaşlar” olarak otomatik olarak ayarlanacak.
Diğer bir deyişle sosyal ağa ilk kez katılan kullanıcılar ilk durum güncellemelerini yazarken eğer gizlilik ayarlarını elle değiştirmezlerse bu paylaşımlarını sadece arkadaş listesindekiler görebilecek. Böylelikle Facebook 2009′dan beri sürdürdüğü “herkese açık” paylaşım kuralını değiştirmiş oluyor.
Diğer bir deyişle sosyal ağa ilk kez katılan kullanıcılar ilk durum güncellemelerini yazarken eğer gizlilik ayarlarını elle değiştirmezlerse bu paylaşımlarını sadece arkadaş listesindekiler görebilecek. Böylelikle Facebook 2009′dan beri sürdürdüğü “herkese açık” paylaşım kuralını değiştirmiş oluyor.
Facebook’un var olan kullanıcıları ise artık durum güncellemeleri paylaşırken bir uyarıyla karşılaşacaklar. Durum güncellemenizi yazdıktan sonra tam yayınlamak üzereyken karşınıza çıkan “Privacy Checkup” (Gizlilik Kontrolü) isimli pop-up kutu sizi iletinizi kimlerle paylaşmak isteyip istemediğinizi tekrar kontrol etmek konusunda uyaracak.
Facebook, paylaşılan içeriklerin kime gösterildiğinin daha belirgin olması amacıyla mobil uygulamalarında da küçük değişiklikler yapmış durumda. Eskiden ekranın sağ alt köşesinde, zor farkedilebilen paylaşım tercihi buton yeni tasarımla durum güncelleme kutusunun üst kısmına taşınıyor.
Bunlara ek olarak uygulama izinlerine anonymous giriş yapma özelliğini hayata geçiren ve uygulama kontrol panelini baştan tasarlayan Facebook, bu değişikliklerle gizlilik tercihlerinin daha görünür olmasını amaçlıyor. Kullanıcılarının paylaşımlarının istediklerinden daha fazla görüntülenmesi konusunda Facebook’a yaptığı geri bildirimler bu strateji değişikliğinde etkili olmuş gibi gözükürken sosyal medya devi böylelikle “Herkese açık” paylaşım zorlamasından geri adım atmış oluyor. Böylelikle özel mesajlarını gizlilik ayarlarına dikkat etmeden tüm Facebook camiasıyla paylaşan dalgın kullanıcılar da güven altına alınmış oluyor.
Diğer yandan Facebook’un gittikçe kalabalıklaştığı ve arkadaşlarınızın paylaşımlarının bile bu kalabalıkta kaybolduğu düşünülürse listenizde olmayan kişilerin güncellemelerini görüp görmemeniz artık Facebook’a çok da yarar sağlamıyor.
21 Mayıs 2014 Çarşamba
Yandex’te Görseller Artık Daha Kolay Bulunuyor
Yandex’in ‘görsel ile görsel arama’ özelliğiyle kullanıcılar, diledikleri görselin kopyalarını, farklı boyutlardaki sürümlerini ve aradıkları görselin hangi internet sitesinde olduğunu kolaylıkla bulabilecek. Yandex, görsel arama servisini daha da geliştirerek, aranılan bir görselin internette hangi sitelerde kullanıldığını, farklı boyutları olup olmadığını kolaylıkla bulabilecek ‘görsel ile görsel arama’ servisini hizmete sundu. Yandex kullanıcıları, gorsel.yandex.com.tr adresindeki arama çubuğu üzerine, bilgisayarlarında kayıtlı veya tarayıcı penceresinde görülen herhangi bir görseli fare yardımıyla çekip bırakarak, ya da bir görselin linkini arama kutusuna girerek, aynı görselin internette yer alan kopyalarını, o görseli içeren sayfaları veya görselin farklı boyutlarını tek tıkla bulabilecek.
Özellik hangi kolaylıkları sağlıyor?
Sunum ya da ödev hazırlarken kullanmak istenilen görselin daha büyüğüne veya küçüğüne ihtiyaç duyulduğunda Yandex’in bu servisi kullanılabiliyor. Ya da fotoğrafı görülen kişinin kim olduğunu, bitkinin veya hayvanın adının ne olduğu merak edildiğinde bu servisten istenilen bilgiye erişilebiliyor. Bir e-ticaret sitesinde beğenilen bir eşyanın farklı fiyatlarını görebilmek için görsel arama yapıp, alternatif e-ticaret sitelerine de ulaşılabiliyor. Ayrıca bu servisi kullanarak, bir sosyal medya veya web sitesinden gelen davetin sahibinin ya da içeriğinin güvenli veya gerçek olup olmadığı da kolaylıkla öğrenilebiliyor.
Özellik hangi kolaylıkları sağlıyor?
Sunum ya da ödev hazırlarken kullanmak istenilen görselin daha büyüğüne veya küçüğüne ihtiyaç duyulduğunda Yandex’in bu servisi kullanılabiliyor. Ya da fotoğrafı görülen kişinin kim olduğunu, bitkinin veya hayvanın adının ne olduğu merak edildiğinde bu servisten istenilen bilgiye erişilebiliyor. Bir e-ticaret sitesinde beğenilen bir eşyanın farklı fiyatlarını görebilmek için görsel arama yapıp, alternatif e-ticaret sitelerine de ulaşılabiliyor. Ayrıca bu servisi kullanarak, bir sosyal medya veya web sitesinden gelen davetin sahibinin ya da içeriğinin güvenli veya gerçek olup olmadığı da kolaylıkla öğrenilebiliyor.
İOS 7 İçin Yenilenen Yandex.Haritalar Artık Raylı Sistemleri de Gösteriyor
Yandex’in Türkiye’de en önemli ürünlerinden biri hiç şüphesiz Yandex Haritalar. Bu ürünün iddiasını sürdürmesi için sürekli güncellemeler yapan şirket, bu kez iOS uygulamasında yaptığı tasarım güncellemesinin yanında Türkiye haritalarını da geliştirdi.
Biraz geç de olsa tasarımını iOS 7‘ye tam uyumlu hale getiren Yandex Haritalar, özellikle navigasyon ve trafik durumu özellikleriyle Türkiye’de hatırı sayılır bir kullanıcı kitlesi yakaladı. Yeni uygulamada daha iyi bir kullanıcı deneyimi hedeflenirken, içerik tarafında da geliştirmeler yapıldı.
Yandex Haritalar, yeni uygulamasında hem İstanbul hem de Ankara ve Bursa için raylı ulaşım sistemlerinde güncellemeler yapmış. Bursa için tramvay, Ankara için metro ve tramvay, İstanbul içinse metro, tramvay ve İstanbul boğazının altından geçen Marmaray’ı haritalarına eklemiş.
Hatırlarsanız Yandex, mobil konum tespitinde enerji tasarrufu sağlayan KitLocate’i satın almıştı. Bu sayede yeni performans iyileştirmelerinin yakın zamanda uygulamaya yansıtacağını söyleyebiliriz ki farklılaşmak anlamında da önemli bir adım olacak.
Hali hazırda Yandex.Haritalar uygulamasında sokak panoramalarına ulaşabiliyorsunuz ve yürürken veya araba kullanırken haritalarda sesli arama yapabiliyorsunuz.
Biraz geç de olsa tasarımını iOS 7‘ye tam uyumlu hale getiren Yandex Haritalar, özellikle navigasyon ve trafik durumu özellikleriyle Türkiye’de hatırı sayılır bir kullanıcı kitlesi yakaladı. Yeni uygulamada daha iyi bir kullanıcı deneyimi hedeflenirken, içerik tarafında da geliştirmeler yapıldı.
Yandex Haritalar, yeni uygulamasında hem İstanbul hem de Ankara ve Bursa için raylı ulaşım sistemlerinde güncellemeler yapmış. Bursa için tramvay, Ankara için metro ve tramvay, İstanbul içinse metro, tramvay ve İstanbul boğazının altından geçen Marmaray’ı haritalarına eklemiş.
Hatırlarsanız Yandex, mobil konum tespitinde enerji tasarrufu sağlayan KitLocate’i satın almıştı. Bu sayede yeni performans iyileştirmelerinin yakın zamanda uygulamaya yansıtacağını söyleyebiliriz ki farklılaşmak anlamında da önemli bir adım olacak.
Hali hazırda Yandex.Haritalar uygulamasında sokak panoramalarına ulaşabiliyorsunuz ve yürürken veya araba kullanırken haritalarda sesli arama yapabiliyorsunuz.
14 Mayıs 2014 Çarşamba
AŞKINIZI BURCUNUZA GÖRE BELİRLEYİN VE AŞIK OLUN
Burçları genellikle aşk üzerine bakarız. Yaşadığımız ilişiklerde uyum problemi olacak mı? Olmayacak mı? Yâda nasıl bir hayatımızın olacak günlük, aylık ve yıllık olarak merak ettiğimiz 2014 burç yorumlarımı gün be gün takip ederiz. Burçlar dediğimizde aklımıza ilk gelen aşk hayatında ve ikili ilişkilerde yaşayacak olduğumuz durumlardır. Televizyon programında yayınlandığı zamandan beri insanların ilgisini gayet çekmeyi başarabilen ünlü astrologlar internet adresimiz üzerinden sizlere hayata dair tüm detayları sunmaktadır. Bir ilişkiye başladığımızda ilk sorduğumuz sorulardan biri hangi burç olduğudur. Burçların aşk özellikleri hakkında bilgiler alıp ona göre yaşarız sevgimizi, aşkımızı. Yaşayacak olduğunuz ilişkilerde ön bilgi olarak burçlar ile ilgili tüm detayları öğrenerek başlayabilirsiniz.
11 Mayıs 2014 Pazar
2018’de 177 Milyon Kişi Giyilebilir Cihaz Kullanacak
Denetim ve danışmanlık şirketi EY’nin yayınladığı ‘Telekomünikasyon Raporu’na (Inside Telecommunications) göre, giyilebilir cihaz kullanıcılarının sayısı önümüzdeki beş yılda yaklaşık sekiz kat artacak.
Rapora göre, dünya çapında 2013 yılında 22 milyona ulaşan giyilebilir cihaz kullanıcı sayısı, 2018 yılında 177 milyona yükselecek. Raporda, sağlık ve egzersiz aktiviteleri için kullanılanların da bulunduğu farklı fonksiyonlara sahip ürünlerin, içinde akıllı saatler ve gözlüklerin olduğu giyilebilir cihaz pazarının büyümesine etki edeceği ifade ediliyor.
Üreticiler ürün portföylerini yeniden değerlendirecek
EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Ortağı Emre Beşli, “Gelecek yıllarda piyasanın önde gelen üreticileri ürün portföylerini yeniden değerlendirecek. Mevcut akıllı telefonlar, tabletler ve giyilebilir cihazlar, fiyat ve fonksiyonellik bakımından bir dönüşüm yaşayacak. Samsung, Sony, Apple, HTC gibi tüketici elektroniği firmalarının bu alandaki iddialı ürünlerle pazardan pay almaya çalışması bu dönüşüme örnek olarak gösterilebilir. İlerleyen dönemde ise spor ve moda markaları ile ortaklık kurulacak.” dedi.
Mobil ödemede penetrasyon düşük
Rapora göre, mobil ödeme gerçekleştiren kullanıcı sayısı, 2013 yılı sonu itibariyle bir önceki yıla oranla dünya çapında yüzde 22’lik artışla 245,2 milyon kişiye ulaştı. Ancak söz konusu büyümeye rağmen mobil ödeme sistemlerini kullanan kişi sayısı global anlamda mobil telefon kullanıcılarının sadece yüzde 7’sini temsil ediyor. Bu da cihaz bazlı ödemelerin hala emekleme sürecinde olduğunu ama büyük bir potansiyel barındırdığı anlamına geliyor.
Mobil operatörler bankalarla işbirliğine gidiyor
Gelişmiş ülkelerdeki operatörler, mobil ödeme sistemleri üzerine işbirliği gerçekleştiriyor. Mobil operatörler, ayrıca bankalarla ulusal ortaklıklar da oluşturuyor. Raporda, Belgacom ve BNP Parisbas Fortis ile Telefonica ve Caxia Bank’ın mobil ticaret alanında gerçekleştirdikleri ortaklıklara örnek gösteriliyor.
Rapora göre, dünya çapında 2013 yılında 22 milyona ulaşan giyilebilir cihaz kullanıcı sayısı, 2018 yılında 177 milyona yükselecek. Raporda, sağlık ve egzersiz aktiviteleri için kullanılanların da bulunduğu farklı fonksiyonlara sahip ürünlerin, içinde akıllı saatler ve gözlüklerin olduğu giyilebilir cihaz pazarının büyümesine etki edeceği ifade ediliyor.
Üreticiler ürün portföylerini yeniden değerlendirecek
EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Ortağı Emre Beşli, “Gelecek yıllarda piyasanın önde gelen üreticileri ürün portföylerini yeniden değerlendirecek. Mevcut akıllı telefonlar, tabletler ve giyilebilir cihazlar, fiyat ve fonksiyonellik bakımından bir dönüşüm yaşayacak. Samsung, Sony, Apple, HTC gibi tüketici elektroniği firmalarının bu alandaki iddialı ürünlerle pazardan pay almaya çalışması bu dönüşüme örnek olarak gösterilebilir. İlerleyen dönemde ise spor ve moda markaları ile ortaklık kurulacak.” dedi.
Mobil ödemede penetrasyon düşük
Rapora göre, mobil ödeme gerçekleştiren kullanıcı sayısı, 2013 yılı sonu itibariyle bir önceki yıla oranla dünya çapında yüzde 22’lik artışla 245,2 milyon kişiye ulaştı. Ancak söz konusu büyümeye rağmen mobil ödeme sistemlerini kullanan kişi sayısı global anlamda mobil telefon kullanıcılarının sadece yüzde 7’sini temsil ediyor. Bu da cihaz bazlı ödemelerin hala emekleme sürecinde olduğunu ama büyük bir potansiyel barındırdığı anlamına geliyor.
Mobil operatörler bankalarla işbirliğine gidiyor
Gelişmiş ülkelerdeki operatörler, mobil ödeme sistemleri üzerine işbirliği gerçekleştiriyor. Mobil operatörler, ayrıca bankalarla ulusal ortaklıklar da oluşturuyor. Raporda, Belgacom ve BNP Parisbas Fortis ile Telefonica ve Caxia Bank’ın mobil ticaret alanında gerçekleştirdikleri ortaklıklara örnek gösteriliyor.
Apple Beats'i Satın Alıyor
“Değişmeyen tek şey, değişimin kendisidir” demiş Herakleitos. Tıpkı Microsoft gibi, bir gün Apple’ın ürünleri de dijital ihtiyaçlarımıza en iyi çözüm olamayacaklar. Bu bariz gerçek, Beats satın almasında da kendini gösteriyor.
Apple’ın 3,2 milyar dolara yapacağı ortaya çıkan Beats satın almasına, çoğu analist, Apple hayranı ve teknoloji tutkunu bir anlam veremedi. Bunlardan bir tanesi de, anonim olarak Twitter hesabından iletişim kuran analist ve Apple hayranı @SammyWalrusIV. Sammy’ye göre, Apple Beats satın alması için para saçıyor çünkü müzik işindeki etkisini ve varlığını yitirdiği için panikliyor.
“Apple korkuyor” diyen Sammy, şöyle devam ediyor: “Müzik işindeki payı sürekli düştüğü için Apple’ın gözünün korktuğundan şüpheleniyorum. iPod, tıpkı büyük kardeşi iPhone gibi öldü ve Apple’ın müzik işindeki ağırlığı da yok olmaya başladı. Dijital müziği düşün, akla ilk olarak Spotify ve Pandora geliyor. Beats (Beats Music servisi) de tıpkı bunlar gibi olma yolunda…”
Apple dijital müzik sektöründeki konumunu güçlendirmek için böyle sert bir hamle yapmayı göze aldıysa, bu iTunes Radio için kötü bir haber. Bir yıldan biraz daha kısa bir süre önce kullanıma sunulan bu servis, Apple’ın düşündüğü gibi Pandora, Spotify ve diğer dijital müzik servislerini sendeletemedi. iTunes Radio her ne kadar hızla büyüse de, Apple’ı dijital müzik pazarında zirveye taşımak için yeterli değil.
Kaynak: Stuff
Apple’ın 3,2 milyar dolara yapacağı ortaya çıkan Beats satın almasına, çoğu analist, Apple hayranı ve teknoloji tutkunu bir anlam veremedi. Bunlardan bir tanesi de, anonim olarak Twitter hesabından iletişim kuran analist ve Apple hayranı @SammyWalrusIV. Sammy’ye göre, Apple Beats satın alması için para saçıyor çünkü müzik işindeki etkisini ve varlığını yitirdiği için panikliyor.
“Apple korkuyor” diyen Sammy, şöyle devam ediyor: “Müzik işindeki payı sürekli düştüğü için Apple’ın gözünün korktuğundan şüpheleniyorum. iPod, tıpkı büyük kardeşi iPhone gibi öldü ve Apple’ın müzik işindeki ağırlığı da yok olmaya başladı. Dijital müziği düşün, akla ilk olarak Spotify ve Pandora geliyor. Beats (Beats Music servisi) de tıpkı bunlar gibi olma yolunda…”
Apple dijital müzik sektöründeki konumunu güçlendirmek için böyle sert bir hamle yapmayı göze aldıysa, bu iTunes Radio için kötü bir haber. Bir yıldan biraz daha kısa bir süre önce kullanıma sunulan bu servis, Apple’ın düşündüğü gibi Pandora, Spotify ve diğer dijital müzik servislerini sendeletemedi. iTunes Radio her ne kadar hızla büyüse de, Apple’ı dijital müzik pazarında zirveye taşımak için yeterli değil.
Kaynak: Stuff
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)