28 Ekim 2012 Pazar

Scratch Projem-7


KARE ÇİZİMİ
ALGORİTMASI
1-BAŞLA
2-Kalem kod bloğundan kalemi temizle,kalemi kaldır,kalem rengini ayarla,kalem boyunu ayarla ve kalemi bastır.
3-x ve y konumları ayarlanır ve 90 derce yönüne dönün kodları yazılır.
4-4 defa tekrarlanan bir döngü ayarlanır döngü içine 90 derece dönün ve 100 adım gidin kod blokları eklenir
5-BİTİR

Scratch Projem-6


DAİRE ÇİZİMİ
ALGORİTMASI
1-BAŞLA
2-Kalem kod bloğundan kalemi temizle,kalemi kaldır,kalem rengini ayarla,kalem boyunu ayarla ve kalemi bastır.
3-x ve y konumları ayarlanır ve 90 derce yönüne dönün kodları yazılır.
4-360 defa tekrarlanan bir döngü ayarlanır döngü içine 1 derece dönün ve 1 adım gidin kod blokları eklenir
5-BİTİR

Scratch Projem-5


YAN YANA KARELER
ALGORİTMA:
1-BAŞLA
2-Kalem kod bloğundan kalemi temizle, kalem rengini rastgele ayarla,kalem boyunu ayarla, kalemi kaldırın.
3-x ve y konumunu ayarla ve 90 derece yönüne dön.
4-Kalemi bastır.
5-2 defa tekrarlanan bir döngü oluştur ve döngünün içerisine iki defa, 4 defa tekrarlanan bir döngü oluştur  50 adım gidin ve 90 derece dön  komutu yazılır.
6-İkinci döngünün altına 90 derece dönün kodu yerleştirilir.
7-İlk döngünün altına kalemi kaldırın, x ve y konumunu değiştir ve kalemi bastır kodu eklenir.
8-BİTİR

Scratch Projem-3

Scratch Projem-4


YAPRAK ÇİZİMİ
ALGORİTMA:
1-BAŞLA
2-Karekteri gizle, 90 derece yönüne döndür
2-Kalem kod bloğundan kalemi temizle, kalemi kaldır, kalem rengini rastgele değiştir.
3-x ve y konumunu ayarla
4-Kalem boyunu ayarla, kalemi bastır.
5-2 defa tekrarlanan bir döngü oluştur ve döngünün içerisine tekrar 90 defa tekrarlanan bir döngü oluştur  1 derece dön ve 1 adım gidin komutu yazılır.
6-İlk döngünün altına -90 derece yönüne dönün kodu yerleştirilir.
7-BİTİR

Scratch Projem-1


PAPATYA ŞEKLİ
ALGORİTMASI
1-BAŞLA
2-Kalem kod bloğundan kalemi temizle,kaldır,kalem rengini ayarla,kalem boyunu ayarla.
3-x ve y konumunu ayarlanır.
4-6 defa tekrarlanan bir döngü oluşturulur ve o döngü içine kalem kod blokları ve 60 derece dönün kod bloğu eklenip 2 defa tekrarlanacak bir döngü daha oluşturulup o döngü içine de 90 derece dönün kod bloğu yazılır.Son bir döngü daha oluşturulur 90 defa tekrarlanır ve döngünün içine de 1 derece dönün 1 adım gidin kod bloğu eklenir.
5-BİTİR

Scratch Projem-2


KARELER ÇİZİMİ
ALGORİTMA:
1-BAŞLA
2-Kalem kod bloğundan kalemi temizle,kaldır,kalem rengini ayarla,kalem boyunu ayarla, kalemi kaldırın.
3-x ve y konumunu ayarla ve 90 derece yönüne dön.
4-Kalemi bastır.
5-4 defa tekrarlanan bir döngü oluştur ve döngünün içerisine tekrar 4 defa tekrarlanan bir döngü oluştur  90 derece dön ve 90 adım gidin komutu yazılır.
6-İlk döngünün altına 90 derece dönün kodu yerleştirilir.
7-BİTİR