Dev şirketler rotayı çevrimiçi müzik işine çevirdi. İşe en baştan başlamak istemeyen devler, halihazırda milyonları bulan kullanıcı kitlelerine sahip servisleri satın alarak bu pazara girmek istiyor.
Bundan birkaç ay önce Apple, Beats’i ve Beats Music’i satın alarak iTunes’un yanı sıra güçlü bir çevrimiçi müzik servisine sahip olmuştu. Apple’ın bu hamlesine Google’ın karşı hamlesi ise hiç gecikmemiş ve o da Songza’yı satın almıştı. Ancak görünüşe göre Google, Songza ile yetinmeyi düşünmüyor. Google şimdilerde, çevrimiçi müzik pazarının devi Spotify’ın peşinde.
Google, daha önce de ilgilendiği Spotify’ı satın almak için tekrar kolları sıvadı. Google’ın daha önceki denemesinin, Spotify’ın 10 milyar dolarlık yüksek fiyatından dolayı sonuçlanmadığı da gelen haberler arasında.
Dünyanın en büyük çevrimiçi müzik ve video portalı olan YouTube, aylık yaklaşık 1 milyar ziyaretçiye ve 250 milyon da dinleyiciye sahip. Ancak bu YouTube Spotify ve Beats Music gibi kesintisiz ve müzik odaklı bir yaklaşıma sahip değil.
İsveçli bir şirket olan Spotify’ın 2013 yılına ait istatistikleri oldukça ilgi çekici. Geçtiğimiz yıl Spotify’ın yaptığı toplam müzik yayını tam 4,5 milyar saat! Aktif kullanıcı sayısı 24 milyon, ücretli üye sayısı ise 6 milyon. Her gün yüklenen şarkı sayısı ise 20 bin civarında. Neredeyse hepsini dinlemeye insan ömrünün yetmeyeceği kadar büyük bir arşivi bulunan Spotify, Google tarafından bir süredir takip ediliyor.
Spotify Android, iOS, Windows Phone ve Blackberry uygulamalarına sahip. PC ve Mac için de uygulamaları var. Ayrıca, herhangi bir uygulama indirmeden, web tarayıcısı üzerinden ‘Web Çalar’ı kullanmak da mümkün. Spotify kullanmak için yeni bir hesap açabileceğiniz gibi Facebook hesabınızla da giriş yapabilirsiniz. Eğer Facebook hesabınızla giriş yaparsanız, dinlediğiniz müzikler otomatik olarak Facebook sayfanızda paylaşılır. İsterseniz bunu “Ayarlardan” değiştirebilirsiniz.
stuff
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder